NEWSLETTER

Szpachlówki

Jaką szpachlówkę można zastosować na podkład akrylowy Inter Troton Acryl Filler 1K?

Nie zalecamy nakładania materiałów 2K na 1K, ze szczególnym uwzględnieniem szpachlówek poliestrowych. Dochodzi wtedy do tzw; konfliktu materiałów,  powłoka może ulec zniszczeniu.

Podkłady

Po jakim czasie od zaaplikowania pierwszej warstwy produktu Epoxy Primer 10:1 można położyć drugą warstwę? Po jakim czasie można szlifować powierzchnię?

Kolejną warstwę nakładamy po czasie odparowania i wstępnego utwardzenia poprzedniej warstwy. Jest to zależne od temperatury i wilgotności – ok. 10 min., lub jeśli powierzchnia pierwszej warstwy będzie matowa.

Szlifowanie, możemy rozpocząć po całkowitym wyschnięciu powłoki (w 20°C – ok. 8 godz. lub 60°C- ok. 45min)  i wystudzeniu powierzchni (czas zależny od nałożonej grubości powłoki).

Na wszystkie pytania znajdą państwo odpowiedź w kartach TDS umieszczony na stronie www.troton.pl  w zakładce danego produktu. Jest to instrukcja użycia i zastosowania każdego materiału.

Czy na Epoxy Primer 10:1 można aplikować bezpośrednio wyroby chlorokauczukowe?

Po odczekaniu pełnego czasu utwardzania, zmatowieniu przez szlifowanie, odmuchaniu i odtłuszczeniu powierzchni podkładu, podkład Epoxy Primer 10:1 możemy pokrywać wszelkimi farbami dostępnymi na rynku do napraw samochodowych. Jeśli stosujemy farby innego producenta, niż firma Troton, zalecamy wykonanie testu kompatybilności materiałów.

Czy podkład epoksydowy można nakładać na elementy miedziane?

Podkłady epoksydowe są materiałami z kategorii gruntujących. Jeżeli ma on takie zastosowanie, informacja będzie widniała w karcie technicznej TDS podkładu. Najczęściej na metale kolorowe, zalecamy nakładać grunt reaktywny

Czy na produkt Epoxy Primer 10:1 można zaaplikować podkład akrylowy metodą ‘mokro w mokro’?

Nie można zaaplikować podkładu akrylowego na Epoxy Primer 10:1 metodą ‘mokro w mokro’.

Jaka jest różnica w podkładzie epoksydowym 10:1, a 3:1?

Anticorrosive Isolation Primer (podkład przegrodowy) 3:1 marki Inter Troton to w większym stopniu mieszanina wypełniaczy, która poprzez swoją szczelność spełnia rolę zabezpieczenia antykorozyjnego oraz przegrodowego pomiędzy warstwami. Może on być również stosowany w technologii ‘mokro w mokro’,  ponieważ czas schnięcia w tym produkcie jest skrócony i wykazuje większą gładkość powierzchni.

Epoxy Primer 10:1 ma lepsze cechy gruntujące. Zabezpieczenie antykorozyjne osiągamy w nim za pomocą żywicy epoksydowej, która jest najszczelniejszym materiałem zabezpieczającym, odpornym na czynniki atmosferyczne, jak i chemiczne. Tzw. ‘epoksyd’  ma jednak dłuższy czas schnięcia oraz większą porowatość powierzchni po natrysku, co uniemożliwia użycie w systemie ‘mokro w mokro’ podczas wykonywania napraw.

Epoxy Primer 10:1 chciałbym aplikować na stal natryskowo. Mam dodać rozcieńczalnika? Jaki to ma być rozcieńczalnik?

Zalecamy dodanie dedykowanego rozcieńczalnika epoksydowego z linii Inter Troton, w odpowiednich proporcjach według karty technicznej TDS produktu.

Jaki jest maksymalny czas, po którym można lakierować w technice ‘mokro w mokro’, po aplikacji EPOXY PRIMER 1:1?

Czas będzie zależny od grubości powłoki (zaleca się 25-50µm) w systemie ‘mokro w mokro’. Nie powinien być krótszy, niż 45-60 min i dłuższy niż 5 h.

Czy można nanosić Epoxy Primer marki Master za pomocą pędzla?

Zalecaną metodą aplikacji jest pistolet lakierniczy. Szczegółowe dane na temat sposobu aplikacji znajdują się w karcie TDS produktu, dostępnej na naszej stronie internetowej.

Czy podkład Epoxy Primer 10:1 może być użyty z jakąkolwiek farbą nawierzchniową?

Podkład epoksydowy 10:1 jest przeznaczony do napraw samochodowych i działa w systemie z farbami nawierzchniowymi. Podkład nie ma zabezpieczenia przed UV i  nie powinien być stosowany jako samodzielna ‘antykorozja’.

Czy można zastosować rozcieńczalnik uniwersalny, do podkładu Epoxy Primer marki Master?

Do materiałów firmy Troton (także  linii Master) stosujemy zawsze dedykowane komponenty zgodnie z kartą TDS. Zarówno rozcieńczalnik, jak i utwardzacz powinny być dobrane zgodnie z technologią produkcji. Do podkładów epoksydowych Master zalecamy produkt Thinner Epoxy Systems w tej samej linii.

Czy podkład Epoxy Primer 10:1 można stosować w technologii ‘mokro w mokro’ ?

Nie stosuje się produktu Epoxy Primer 10:1 w technologii ‘mokro w mokro’.

Czy Plastic Primer 1K nadaje się na powierzchnie wykonane z ABS?

Tworzywo ABS może być malowane z zastosowaniem produktu Plastic Primer 1K, należy zapoznać się z kartą TDS umieszczoną na stronie www. Zawsze zalecamy wykonać test przyczepności i kompatybilności materiałów.

Jaki podkład zalecany jest do felg aluminiowych?

Na aluminium (bez wnikania w skład stopu), najlepiej zastosować Wash Primer (grunt reaktywny). Należy jednak pamiętać, że nie możemy na niego położyć szpachlówek poliestrowych, jak również podkładów epoksydowych. Na Wash Primer stosujemy np. podkład akrylowy, dopiero na podkład akrylowy szpachlówkę poliestrową (jeżeli zachodzi konieczność). Można również zastosować podkład epoksydowy.

Jaki podkład będzie miał najlepszą przyczepność do blachy nierdzewnej w gatunku h17 1.4016 ?

Po odpowiednim przygotowaniu można położyć Wash Primer (podkład reaktywny), a także podkład akrylowy, lub epoksydowy. Zawsze zalecamy wykonać test przyczepności i kompatybilności materiałów.

Proporcje mieszania 1:1 oznacza np.; 100g podkładu i 100g utwardzacza ?

W karcie TDS każdego produktu znajdziemy informację, czy jest to stosunek mieszania wagowy czy objętościowy. Mieszanie dwóch komponentów po 100g będzie dotyczyło łączenia wg wagi. Łatwiejsze w użyciu do wymierzenia w warsztacie, są kubki do mieszania lakierów z podziałką, dzięki którym możemy sprawdzać stosunek w mieszance objętościowo. Taka informacja znajduje się również na opakowaniu produktu.

Lakiery, bazy, rale

Jaki lakier szybkoschnący jest szczególnie polecany?

W naszych liniach produktowych mamy bardzo dużą gamę lakierów, które mogą być stosowane  w zależności od warunków.

Trzeba pamiętać, że ważnym czynnikiem dla materiału jest zawsze wilgotność oraz temperatura. Średnie wartości dla  temperatury oraz wilgotności, w jakich można stosować nasze materiały to; wilgotność na poziomie ok. 75% , temperatura ok. 20°C.

Troton produkuje lakiery bezbarwne od klasy MS, do VHS, a także pełną gamę utwardzaczy i rozcieńczalników, dzięki którym można modelować czasy schnięcia produktu.

Czy lakier nawierzchniowy akrylowy można aplikować na podkład epoksydowy, metodą ‘mokro w mokro’?

Zależy to od typu podkładu. Taka informację można znaleźć w karcie technicznej TDS produktu.

Jaki rozpuszczalnik powinien być użyty do lakieru Ultra Fast Drying HS 2:1?

Powyższego lakieru nie rozcieńczamy.

Jaki stosunek bazy Silver 1K do rozcieńczalnika, w ujęciu objętościowym będzie odpowiedni? Nie mam możliwości sprawdzenia lepkości kubkiem forda.

Bazę srebrną rozcieńczamy zgodnie z kartą TDS w stosunku 75 – 100% rozcieńczalnika na objętość bazy, w zależności od rodzaju pistoletu i dyszy natryskowej.

Rangers

Czy Rangers można aplikować bezpośrednio na szpachlówki?

Nie zaleca się aplikacji bezpośrednio na szpachlówki. Szpachlówki należy odizolować podkładem, a następnie pokryć produktem Rangers, zgodnie z kartą TDS produktu dostępną na stronie internetowej Troton.

Czy w pomieszczeniu nieogrzewanym można malować waszym produktem Rangers jeśli temperatura na zewnątrz to 5°C ?

Minimalna temperatura do aplikacji wszelkich materiałów lakierniczych to 15°C. Wskaźnikiem będzie tu delta wilgotności i temperatury, wyznaczająca punkt rosy. Do określenia tego punktu służą specjalne urządzenia pomiarowe. Jeżeli nie posiadamy takiego urządzenia, powinniśmy przyjąć minimalną temperaturę, w której można aplikować środki lakiernicze właśnie na poziomie 15°C.

Czy przy nakładaniu Rangers 2K poliuretanowej powłoki ochronnej, w proporcji 3:1 na lakierowane tworzywa sztuczne i lakierowane elementy metalowe powinno się zastosować podkład? Jaki będzie najlepszy? Czy do plastikowych elementów nadwozia, wcześniej malowanych, trzeba stosować coś oprócz produktu Rangers ?

Jeżeli stara powłoka nie budzi podejrzeń, co do przyczepności, to po odpowiednim przygotowaniu zgodnie z kartą TDS, możemy ją pokryć preparatem Rangers (przy założeniu, że chodzi o grunt na tworzywa sztuczne). Podkłady akrylowe służą do osiągnięcia odpowiedniej jakości powłoki pod lakiery. W przypadku Rangers nie jest wymagana tak gładka powierzchnia. Jeśli chcemy stworzyć lepsze zabezpieczenie antykorozyjne, zalecamy stosowanie 2K Anticorrosive Epoxy Primer 4:1.

Produkty należy dobierać zgodnie z zapotrzebowaniem pod odpowiednią naprawę.

Czy po nałożeniu podkładu można od razu położyć Rangersa? Czy trzeba szlifować powierzchnie po podkładzie i malować na sucho?

Wszystko zależy od tego jakiego podkładu użyliśmy.

Źle zabezpieczyłem elementy i doszło do poplamienia Rangersem szyb i elementów wewnętrznych auta. Samochód jest już wiekowy, więc nie ma możliwości wymiany części. Czy istnieje środek chemiczny, którym można usunąć zabrudzenia powstałe przy nakładaniu Troton Rangers?

Zgodnie z zasadą, używamy środków od tych najmniej inwazyjnych do najostrzejszych. Możemy zacząć od zastosowania glinki, jeżeli powierzchnie były zabezpieczane woskami i środkami natłuszczającymi powierzchnię, powinien dać się usunąć. Niestety jako środek dwuskładnikowy chemoutwardzalny, nie rozpuści się żadnym preparatem, który nie uszkodzi zabrudzonego podłoża. Pozostaje usuwanie mechaniczne przez szlifowanie, lub polerowanie.

Pomalowałem samochód ww. powłoką "pod chmurką" i nie przewidziałem szybkiego opadu rosy, która troszkę związała pigment (akrylowy pigment, kolor RAL3005) powodując powstanie białych wykwitów, rozrzedziła strukturę i sprawiła, że kolor stał się bardziej "pastelowy" ponieważ powłoka nie zdążyła wystarczająco przeschnąć. Jak usunąć powłokę (mechanicznie czy z użyciem chemii) i położyć ją raz jeszcze? Czy po upływie np.; 2 tygodni nakładanie kolejnych warstw na już istniejące, nie jest wskazane?

W przypadku konieczności ponownego malowania powłoki wykonanej preparatem Rangers, przygotowanie powierzchni wykonamy przez szlifowanie do odpowiedniego stanu, opisanego w karcie TDS.

Całkowity czas schnięcia w optymalnej temperaturze wynosi 7 dni. Po tym czasie można przeszlifować starą powłokę do odpowiedniego stanu, następnie malować ponownie. Lakierowanie pod „chmurką” jest bardzo ryzykowne, ponieważ narażamy produkt na działanie środowiska (kondensacja pary wodnej, skoki temperatury), uszkadzając go.

Czy zamiast produktu na bazie bitumenów do podwozia samochodu, mogę zastosować Rangersa?

Rangersa można stosować na podwozie, zachowując wskazówki odnośnie przygotowania podłoża na który będzie nakładany. Należy zwrócić szczególną uwagę, czy wcześniej podwozie nie zostało zabezpieczone środkiem na bazie bitumenów. Materiały te nie są kompatybilne z innymi zabezpieczeniami podwozia, należałoby bardzo dokładnie usunąć warstwę bitumiczną, następnie odtłuścić produktem Silicone Remover.  Przygotowanie powierzchni jest opisane w karcie TDS produktu.

Adds Troton

Po jakim czasie można położyć lakier na podkład epoksydowy w sprayu ?

Zgodnie z kartą techniczną produktu, po ok. 15 min można nakładać kolejna warstwę. Należy pamiętać, że epoksydy są wrażliwe na zmiany temperatury. Spadek temperatury nawet o kilka, od podanych 200C może znacznie wydłużyć czas schnięcia.

Czy na Rust Filler można nałożyć również podkład epoksydowy, czy tylko akrylowy?

W celu uzyskania najlepszego efektu końcowego zaleca się przed nałożeniem podkładu akrylowego bezpośrednio na wyschniętą warstwę Rust Filler, delikatnie przeszlifować powierzchnię miałkim papierem np.; P320 na sucho, następnie usunąć pył (można przetrzeć delikatnie zmywaczem silikonowym) i nałożyć podkład akrylowy.

Czy produkt Remover marki Troton nada się do usunięcia farby z roweru aluminiowego ?

Nie zalecamy używania środka Remover przez osoby niewykwalifikowane, oraz nie posiadające odpowiednich szkoleń w zakresie używania niebezpiecznych materiałów.

Zadaj pytanie



    Wyjście 
    Go to top