NEWSLETTER

Proces naprawy

Proces Naprawy II

Naprawa miejscowa, uszkodzenie i odbudowanie zabezpieczenia antykorozyjnego z użyciem podkładu „Reaktywnego”

Proces Naprawy II

1. Materiały potrzebne do naprawy

  • Zmywacz silikonów z linii InterTroton lub Master
  • Rozcieńczalnik do wyrobów akrylowych InterTroton lub Master odpowiedni dla linii produktowej
  • Papiery ścierne(wstępne, na sucho) P120-P320, wykończeniowe P400-P500(na sucho)P800-P1200 (na mokro) na maszynę, blok szlifierski, urządzenia mechaniczne (patrz przygotowanie powierzchni), pojemniki do mieszania produktów
  • Taśma lakiernicza, papier, folia malarska do zabezpieczenia pojazdu(miejsc nie naprawianych), ścierka antystatyczna
  • Szpachelki (japonki) do nakładania szpachlówki poliestrowej
  • Szpachlówka z linii InterTroton lub Master
  • Podkład akrylowy z linii InterTroton lub Master, dla niektórych podkładów zaleca się użycie podkładu reaktywnego celem zwiększenia odporności antykorozyjnej
  • Farba bazowa(kolor)
  • Lakier bezbarwny z linii InterTroton lub Master

2. Przebieg procesu krok po kroku

Przygotowanie powierzchni

  • Wykonaj w miejscu naprawy próbę rozcieńczalnikową (przygotowanie powierzchni)
  • Wynik próby pozytywny, należy usunąć stare pokrycie do czystej stali, wynik negatywny można dalej wykonywać prace
  • Usuwamy resztki kurzu, pyłu za pomocą sprężonego powietrza
  • Myjemy miejsce naprawiane (zmywacz silikonów)
  • Zabezpieczamy nie naprawiane miejsca
  • Szlifujemy uszkodzone miejsce zaczynając od pap P120 – P180, usuwamy ogniska korozji mechanicznie lub ręcznie maksymalnie jak tylko możemy (patrz przygotowanie powierzchni)

Aplikacja podkładu reaktywnego

  • Usuwamy resztki kurzu, pyłu za pomocą sprężonego powietrza
  • Myjemy miejsce naprawiane (zmywacz silikonów)
  • W miejscach trudno dostępnych, progi wewnątrz i na zewnątrz, podwozie oraz tam gdzie jest oczyszczona stal z korozji nakładamy podkład reaktywny z linii InterTroton lub Master (według karty technicznej użycia produktu)

Aplikacja podkładu akrylowego

  • Następnie nakładamy podkład akrylowy z linii InterTroton lub Master (według karty technicznej użycia produktu)
  • Po utwardzeniu, szlifujemy podkład akrylowy w miejscu gdzie będziemy nakładać szpachlówkę poliestrową(papier na sucho P180)

Aplikacja szpachlówki

  • Usuwamy resztki kurzu, pyłu za pomocą sprężonego powietrza, myjemy zmywaczem silikonów (po dokładnym odparowaniu zmywacza)
  • Nakładamy szpachlówkę poliestrową w dwóch warstwach z odpowiednim czasem schnięcia (według karty technicznej użycia produktu)
  • Szlifujemy szpachlówkę papierem wstępnie P120-P180, wykończeniowo P220-P320

Aplikacja podkładu reaktywnego

  • Usuwamy resztki kurzu, pyłu za pomocą sprężonego powietrza, myjemy zmywaczem silikonów (po dokładnym odparowaniu zmywacza)
  • Nakładamy w miejscach przeszlifowania (szpachlówka-podkład-stal) podkład reaktywny (według karty technicznej użycia produktu) ten sam co wcześniej używaliśmy

Aplikacja podkładu akrylowego

  • Następnie celem wypełnienia oraz odizolowania się od podkładu reaktywnego nakładamy podkład akrylowy ten sam co wcześniej nakładaliśmy w miejscu naprawy (według karty technicznej użycia produktu)
  • Po utwardzeniu szlifujemy podkład papierem ściernym P400-P500(na sucho maszynowo lub ręcznie), lub P800-P1200 na mokro (szlifując powierzchnię na mokro pamiętajmy usunąć wodę
  • zaraz po szlifowaniu), zalecamy szlifowanie na sucho.

Aplikacja farby bazowej

  • Usuwamy za pomocą sprężonego powietrza resztki kurzu, zanieczyszczenia, myjemy miejsce naprawy i okolice(zmywacz silikonów)
  • Zabezpieczamy nie naprawiane miejsce
  • Myjemy przygotowane miejsce zmywaczem silikonów, po odparowaniu możemy też przetrzeć powierzchnię ścierką antystatyczną
  • Przygotowaną farbę bazową nakładamy na miejsce naprawy(według zaleceń producenta)

Aplikacja lakieru bezbarwnego

  • Po odpowiednim schnięciu farby bazowej (patrz karta techniczna producenta farby), (możemy przetrzeć ścierką antystatyczną celem usunięcia wtrąceń lub zapylenia powierzchni)
  • Nakładamy lakier bezbarwny (1,5 – 2 warstwy dla lakierów VHS, 2 – warstwy dla lakierów MS,HS), patrz karta techniczna użycia produktu

3. Uwaga

  • Używaj wszystkich oryginalnych produktów zalecanych przez producenta
  • Stosuj się do kart technicznych użycia produktu
  • Zalecamy obróbkę materiałów na sucho
  • Podczas prac używaj środków ochrony osobistej
  • Zastosowanie promiennika IR znacznie przyśpieszy proces schnięcia materiałów
  • Temperatura oraz wilgotność maja kluczowe znaczenie dla produktów oraz przebiegu naprawy
  • Na podkład reaktywny nie należy nakładać produktów poliestrowych(szpachlówki, podkłady)


Wykorzystaj produkty


Zobacz również inne artykuły
Wyjście 
Go to top